PAŘÍŽ - FRANCIE - POVÍDKY

Do Paříže už si zámky neberte

by - června 17, 2015

Kolikátý už je to článek, kde se vyjadřuji k tématu zámků na mostech? Tuším, že třetí a něco mi říká, že možná poslední. Zámky lásky totiž mají v Paříži utrum. Starostka Paříže a její zástupce už se na mosty obsypané kovem nemohli koukat a tak přešli k radikálnímu kroku!

Zámky se na mosty věšet nemají. Psala jsem o tom už v článku Love without locks a zmínila jsem to i později v článku Fu*k Love. Jenže ani různé iniciativy proti zámkům nedokázaly turisty odradit od vandalismu poškozujícího mosty na Seině. A tak se do toho vložila radnice, kterou už nebavilo platit stovky eur za opakované odstříhávání zámků. Raději investovala peníze do umění, které zámky nahradilo.
Poslední řez proběhl na začátku června a odstranil závratných 45 tun zámků. Aby se nevrátily, zavolala si radnice na pomoc několik talentovaných umělců, kteří vytvořili 56 panelů s kresbami. Tyto panely zakryly mříže na mostech a ty jsou tedy zcela zámkům odolné. 

Na současném vzhledu mostů se podílela skupina 4 umělců, kteří obohatili Paříž o velmi naivní až dětské kresby, jenž s humorem zobrazují běžný život v Paříži. Pro ty, které tato "výstava" příliš nezaujala, mám dobrou zprávu - na podzim tyto kresby nahradí prosklené panely. 












Zdroje obrázků: Le Monde; FB/Paris, FB/Paris, FB/Paris
Zdroj informací: Blog Le Monde

You May Also Like

2 komentářů

  1. Mě osobně se to líbí takhle, pomalované.

    OdpovědětVymazat